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Autor Tema: La Batalla de Almansa-300 años.  (Leído 4651 veces)
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Elladan
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« Respuesta #10 : Abril 26, 2007, 04:38:34 »


¿Pero que fueros? Fueron tenían los vascos y navarros.

Nosotros éramos países distintos con un mismo rey y ya está, pero con nuestra Constitución, nuestro parlamento, nuestras instituciones de gobierno, nuestras leyes, nuestra manera de ser y de funcionar y sin tener que acatar leyes de ningún congreso o gobierno español ni a nada más que al rey.

Que era una guerra para escoger el rey ya lo sabíamos pero en Castilla se apoyaba más al Borbón y en Cataluña más al Habsburgo, y los motivos principalmente la unificación de estados que a unos les gustaba y a otros no.
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« Respuesta #11 : Abril 26, 2007, 04:46:57 »


¿Pero que fueros? Fueron tenían los vascos y navarros.

Nosotros éramos países distintos con un mismo rey y ya está, pero con nuestra Constitución, nuestro parlamento, nuestras instituciones de gobierno, nuestras leyes, nuestra manera de ser y de funcionar y sin tener que acatar leyes de ningún congreso o gobierno español ni a nada más que al rey.

Que era una guerra para escoger el rey ya lo sabíamos pero en Castilla se apoyaba más al Borbón y en Cataluña más al Habsburgo, y los motivos principalmente la unificación de estados que a unos les gustaba y a otros no.


Home, valencia tenia Furs i aragó tb, els Furs del Regne de València.......
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« Respuesta #12 : Abril 26, 2007, 04:48:47 »


¿Pero que fueros? Fueron tenían los vascos y navarros.

Nosotros éramos países distintos con un mismo rey y ya está, pero con nuestra Constitución, nuestro parlamento, nuestras instituciones de gobierno, nuestras leyes, nuestra manera de ser y de funcionar y sin tener que acatar leyes de ningún congreso o gobierno español ni a nada más que al rey.

Que era una guerra para escoger el rey ya lo sabíamos pero en Castilla se apoyaba más al Borbón y en Cataluña más al Habsburgo, y los motivos principalmente la unificación de estados que a unos les gustaba y a otros no.


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¿Que fueros?

Los del Reino de Valencia, (Jaime I, 1261), abolidos por Felipe de Anjou el 29 de junio de 1707 invocando derecho de conquista.

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« Respuesta #13 : Abril 26, 2007, 04:50:47 »


Vamos a ver, no era una guerra por unos privilegios, ya que la mayoria de la nobleza valenciana se puso de lado de los borbons, es decir, eran botiflers, mientras q los maulets (los partidarios de los autrias) no eran nobles, sino q eran las clases populares en su mayoría que luchaban en parte tb contra los nobles. Fue una "guerra social" también por estos lugares...
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« Respuesta #14 : Abril 26, 2007, 05:06:03 »


Os dejo un texto publicado hoy en la sección de oponión de Diario Levante por un alto cargo del Consell Valenci  de Cultura (consejo valenciano de cultura)
 
Es muy largo para traducirlo, y se entiende. Si alguien no entiende algo en concreto que avise y traduzco lo que no se entienda.

En negrita he resaltado algunos parrafos interesantes a los que añado traducción (pero me he cansado pronto  icon_mrgreen)

Aunque os cueste un poco merece la pena porque es un texto lleno de sensatez y que rehuye los tópicos facilones.

Als tres segles d´Almansa
   
JESÚS HUGUET
 
Deia Joan Fuster que ja era hora d´oblidar-se un poc del Tirant i preocupar-se més per la literatura contempor nia. Venint de qui venen eixes paraules caldr  avaluar-les amb atenció, perque Fuster ha estat segurament un dels mes rigorosos estudiosos de la nostra literatura cl ssica i, per tant, no crec que ens invitara a expulsar l´obra de Joanot Martorell de les nostres lectures sinó convidar-nos a llegir també allò que ens es més pròxim per temps i sensibilitats. En definitiva no tant estancar-se en el passat com interessar-se pel present i sobre tot pel futur.

En el cas d´Almansa alguna cosa semblant podríem dir. Evidentment a la Guerra de la Successió es produïren algunes de les malifetes que més han influït en la vida col.lectiva de valencianes i valencians. El sistema jurídic, polític i social va quedar afectat greument deturant una evolució històrica com a poble que va tenir conseqüències més enll  de la guerra i postguerra originals.

Però carregar a l´esquena d´Almansa totes les calamitats que ens han ocorregut en tres segles seria com ficar-se una vena als ulls CARGAR SOBRE LAS ESPALDAS DE ALMANSA TODAS LAS CALAMIDADES QUE NOS HAN SUCEDIDO EN TRES SIGLOS SERÍA COMO PONERSE UNA VENDA EN LOS OJOS o com caure en la més absoluta de les irresponsabilitats. A Almansa lluitaren dos exèrcits mercenaris, majoritàriament anglés l´un i francés EN ALMANSA LUCHARON DOS EJÉRCITOS MERCENARIOS, MAYORITARIAMENTE INGLÉS UNO Y FRANCÉS EL OTRO  l´altre encara que l´exèrcit anglés estava comandant per un general francés i el francés per un anglés. Els valencians tinguérem poc de protagonisme LOS VALENCIANOS TUVIMOS POCO PROTAGONISMO en aquella batalla, però pagàrem les conseqüències PERO PAGAMOS LAS CONSECUENCIAS. Xàtiva i Vila-real cremades, morts i ferits, collites destruïdes, refugiats i desterrats, viudes i òrfens, destrucció i represàlia. Com sempre és el poble plà qui més sofreix els efectes les conflagracions bèl.liques.

Pot semblar-li a alguna persona una lleugeresa però crec que històricament el poble valencià està destinat a ser pacifista a ultrança. En totes les guerres que hem participat hem eixit esquilats. Dóna el mateix que fórem musulmans contra cristians, agermanats contra aristòcrates, maulets contra botiflers, lliberals contra absolutistes, carlins contra isabelins, republicans contra feixistes, sempre hem perdut les guerres.

Tornem però a Almansa i a la realitat valenciana. Ningú no dubta de la transcendència de la derrota de l´arxiduc Carles davant Felip V, però tampoc hem d´oblidar que quan es produeix Almansa els anteriors reis austracistes a penes s´havien interessat pels drets forals CUANDO SE PRODUCE ALMANSA LOS OTROS REYES AUSTRACISTAS APENAS SEHABÍAN INTERESADO POR LOS DERECHOS FORALES ni per l´autogovern valencià NI POR EL AUTOGOBIERNO VALENCIANO. La centralització promoguda pel pretendent francés era contrària a les normes valencianes però eixes normes i lleis estaven tan poc aprofitades que caldria ESAS NORMAS ESTABAN TAN DESAPROVECHADAS QUE CONVENDRÍA parlar HABLAR d´abandonament o almenys de desús AL MENOS DE DESUSO. I per quina raó els valencians majorit riament s´uniren a Carles i no a Felip? Segurament la resposta la tindríem en l´actuació de Basset i els valedors de la causa austracista que pregonaren les excel.lències que aportaria una nova política més digna a llauradors i menestrals.

No hem de valorar l´efemèride d´Almansa conseqüentment com un fet cabdal de la nostra història? Clar que l´hem de valorar! Tot poble necessita símbols i referències històriques que l´ajuden a configurar-se com una comunitat coherent i plena, a viure el dret de l´identitat col.lectiva com valor de futur. Però tot això esdevé fum de boja quan només ens quedem en planys identitaris o laments pel que podia haver estat i no va ser. Quan del victimisme fem la nostra i única raó.

L´important d´Almansa tres-cents anys després, és l´exemple d´unes gents que defensaren el que creien de dret a pesar que foren traïts per uns i els altres. L´exemple de les dones de X tiva que no dubtaren en anar-se´n a la Manxa en busca d´un tros de p  per alimentar uns fills que havien perdut pares i la pròpia casa. L´exemple dels llauradors de la Marina que somniaren que la Segona Germania podia triomfar i restituir les terres als qui les treballaven amb el seu esforç. L´exemple dels pobladors de Vila-real que, cremades les vivendes, no perderen ni un instant en lamentacions estèrils i es posaren a reconstruir la població amb més empenta i millor disseny que abans. Eixe és el gran exemple i el que cal celebrar: que tot un poble, el valenci , derrotat en nom d´uns altres va continuar espentejant la història per recuperar una vida més digna.

Dignitat que altres, des dels trons europeus i movent mercenaris d´ací cap enll , mai no tingueren en consideració. Per als Carles i Felips el nostre país només fou un espai geogr fic en el que moure soldats en funció dels interessos més bastards. I les persones que sofriren, valencianes o no, una xifra d´altes o baixes en uns paperots que els servien per encendre el foc a unes llars de cer mica de Sajonia o de Sevres.

Ara, el missatge és tan nítid com abans. El poble pl , est  abocat a perdre totes les guerres. Els manifessers pretenen guanyar-les totes, per això cal que prengue´m consciència del nostre paper i de la nostra capacitat per capgirar la nefasta rutina. I qui diu la guerra diu la injustícia. Caldr  prendre la decidida actitud de qui sap que només amb el seu esforç, individual i col.lectiu, pot redreçar-se un poble, materialment i cívicament, un poble conformat per persones i no per entelèquies extravagants.

Les tres dècades que portem de democr cia han servit, entre altres coses, per restituir una part important de l´autogovern que teòricament va esmunyir-se en Almansa. També s´han presentat algunes conjuntures que ens obligaran a una nova reordenació de les nostres actituds i formes de convivència. Però tot ho podrem encarar amb èxit sempre que l´esperit de treball i esforç, de solidaritat i llibertat, del que feren ús aquells perdedors d´Almansa el recuperem. Ells s´alçaren contra la desgr cia en el dia a dia, en la quotidianeïtat més absoluta, amb la feina gens cridanera però eficient, amb la tasca de recuperar un poble sense laments inútils.

Ara ens pertoca a nosaltres.

* Secretari del Consell Valenci  de Cultura. 
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« Respuesta #15 : Abril 26, 2007, 05:38:54 »


Elladán cambiar a una lengua su nombre es un gran fraude, un colosal intento de manipulación que tiene por fin aniquilar señas de identidad. No es un simple cambio de nombre, es un reflejo de las intenciones para con lo castellano, del poco respeto que éste inpiraba. A tí tal vez te parezca q es incluso bueno pero eso es así pq en tu mente en el fondo esta tu frustracción: criticas del castellano lo que en realidad te gustaria que fuera el catalán. Si el catalán se llamase español no te importaria si eso conlleva q se hable en medio mundo ¿verdad? pero claro como no es así sino que eso lo es para el castellano pues en este caso ya no te gusta, en ese caso es imperialismo. ¿qué pq digo esto? no hay más que ver el orgullo q poneis cuando contais q en un pueblo italiano de nombre Algero de 8 habitantes y 3 casas a mano derecha según se sube al cementerio hay un tio que chapurrea algo parecido al catalán. ¡Eso si que es un imperio! para q luego digamos q solo los castellanos fuimos imperialistas...
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« Respuesta #16 : Abril 26, 2007, 06:40:12 »


Elladán cambiar a una lengua su nombre es un gran fraude, un colosal intento de manipulación que tiene por fin aniquilar señas de identidad. No es un simple cambio de nombre, es un reflejo de las intenciones para con lo castellano, del poco respeto que éste inpiraba. A tí tal vez te parezca q es incluso bueno pero eso es así pq en tu mente en el fondo esta tu frustracción: criticas del castellano lo que en realidad te gustaria que fuera el catalán. Si el catalán se llamase español no te importaria si eso conlleva q se hable en medio mundo ¿verdad? pero claro como no es así sino que eso lo es para el castellano pues en este caso ya no te gusta, en ese caso es imperialismo. ¿qué pq digo esto? no hay más que ver el orgullo q poneis cuando contais q en un pueblo italiano de nombre Algero de 8 habitantes y 3 casas a mano derecha según se sube al cementerio hay un tio que chapurrea algo parecido al catalán. ¡Eso si que es un imperio! para q luego digamos q solo los castellanos fuimos imperialistas...


Yo no estoy criticando al castellano, estoy criticando a Felipe V.

A mi me daría igual que al catalán también se le llamara español, pero no puede ser porque este nombre se lo ha quedado el castellano y si me gustaría que se hablase catalán en medio mundo o en el mundo entero mejor, pero bueno tampoco pasa nada.

Y por cierto en Alguer viven más de 40.000 personas.
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« Respuesta #17 : Abril 29, 2007, 01:03:22 »


¿De verdad crees tú q el catalán en el Alguero es como el castellano en Ceuta?
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« Respuesta #18 : Abril 29, 2007, 04:01:24 »


Castilla perdió hasta su nombre, su estado y el nombre de su lengua...

Oo, que gran perdida pasar de llamarse Castilla a llamarse España y de castellano a español. Y que su estado ampliara sus fronteras.


Mira chico, uno intenta respetar a todos y no calentarse PERO SI ERES UN PUTO ANALFABETO QUE NO TIENE NI IDEA DE LA HISTORIA Y LA REALIDAD SOCIAL Y CULTURAL CASTELLANA, NO DIGAS GILIPOLLECES.

España no es sinónimo de Castilla, que te quede claro, y me la pela lo que ponga en tus putos libros de texto de la ESO aprobados por la 'yeneralitat'.

He dicho.
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Si quisieran escribir mi biografía, no hay nada más simple. Tiene sólo dos fechas, la de mi nacimiento y la de mi muerte." F. Pessoa
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« Respuesta #19 : Abril 29, 2007, 04:03:03 »


¿De verdad crees tú q el catalán en el Alguero es como el castellano en Ceuta?


Los últimos datos sociolingüísticos de que dispone la Generalidad de Cataluña [1] reflejan que para el 80,7% de la población de Alguer la lengua vernácula es el italiano, siendo la primera lengua del 59,8% de la población y la habitual del 83,1%.

(Wikipedia)
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